piątek, 14 września 2012

Druhna Dusia

Dziś przedstawiam Wam Klaudię i jej sukienkę druhenki, którą również zakupiliśmy na Allegro po ponad miesięcznych, bardzo intensywnych poszukiwaniach. Nastolatka miała sporo wymagań co do swojej kreacji, więc łatwo nie było :

Po pierwsze : sukienka miała być z koronki - jak suknia cioci Asi czyli panny młodej.
Po drugie : suknia koniecznie musiała sięgać do samej ziemi - żadna inna długość nie wchodziła w grę.
Po trzecie : musiała być niezbyt strojna, raczej prosta, absolutnie bez halek na kole i innych udziwnień. 

No i w końcu znaleźliśmy tą jedną, jedyną, oryginalną FRANCUSKĄ sukienkę firmy Creation.
Klaudia jak widać podczas ceremonii zaślubin misję miała nie mniej ważną niż sam James Bond ;p Jej zadaniem było nieść i donieść :)) obrączki oraz podać w odpowiednim momencie.
Poduszka, na której spoczęły obrączki uszyta została z TARTANU czyli oryginalnego materiału w kratę, z którego uszyty był również kilt pana młodego.
Podczas wesela okazało się, że słabość szkotów do polskich kobiet przejawia się tylko nie tylko w pięknym związku Asi i Johna. Siostrzeniec pana młodego - Thomas jak tylko zobaczył naszą Klaudusię zapomniał o istnieniu mamy, cioci  i cały wieczór przetańczył tylko z nią:))
Cóż .... chyba za kilkanaście lat szykuje nam się kolejne polsko - szkockie wesele, tym bardziej, że podczas oczepin to Klaudia złapała welon ( widać na zdjęciu jaka była moja reakcja na fakt, że mam już wydać córkę za mąż ;))  i sukienka po małych przeróbkach spokojnie może robić za ślubną !











Ps. Na koniec jeszcze pytanko :
Gdzie żona szkota trzyma swój błyszczyk i chusteczkę  ??? 
W sporranie swojego męża ;p 
Sporran to ta fajna torebeczka, która wisi z przodu kiltu. W przeszłości podczas bitew podobno miała za zadanie chronić najcenniejszy skarb każdego szkockiego mężczyzny ;)


44 komentarze:

  1. Twoja reakcja najlepsza! ;d Dusia wyglądała jak mniejsza wersja panny młodej :) Wesela musiało być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ubawiłam się setnie! Wspaniały, ciekawy reportaż z zaślubin, zwłaszcza, że takie wesela sa dla nas Polaków dość egzotyczne! Swoją droga podziwiam przywiązanie Szkotów do tradycyjnych strojów, naprawde czuje się, że ci ludzie są dumni ze swojej tożsamości narodowej, czasami widuję tak ubranych Szkotów w Brukseli. Para młodych wygląda przepieknie, a Klaudia jak widać na zdjęciach błyszczała nie mniej niż główna gwiazda wieczoru i świetnie się bawiła. Zdjęcie gdzie razem tańczą ze szkockim chłopczykiem - bezcenne. Sukienka naprawdę trafiła wam się wyjątkowa! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uważam, że to w jaki sposób Szkoci kultywują swoją tradycję jest godna podziwu ! W kiltach chodzą jak widać nawet kilkuletnie dzieci dla których ten strój jest naturalnym odzieniem podczas każdej rodzinnej uroczystości. Duma i jednocześnie naturalność z jakim noszą swoje tradycyjne stroje również jest powodem do uznania.
      Podczas wesela mieliśmy okazję uczyć się tradycyjnych szkockich tańców - powiem jedno - jestem zachwycona ich kulturą, tradycja i całym tym kraciastym klimatem :)

      Usuń
  3. musiała córcia dobrze się czuć i bawić,zreszta widac po jej minach ...
    można powiedziec ,że była królowa drugiego planu!
    piękna delikatna sukienka

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj pięknie WYGLĄDAŁA KRÓLEWNA...reakcja Twoja nie płacz kochana ...jeszcze ma czas....ściskam Was

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ślicznie wyglądała :)
    A szkocki strój - REWELACJA!!! Uwielbiam taki klimaty

    OdpowiedzUsuń
  6. No Twoja reakcja przebiła wszystko :D
    Szykuj kaskę, nie ma to tamto:D
    A Dusia ślicznie wyglądała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli miłość tak rozkwitnie jak ta Asi i Johna to chyba nie mam innego wyjścia :p

      Usuń
  7. ha ha a co robiłaś przy łapaniu welonu??? ja zawsze staję do łapania a co he he a mój mąż to nawet raz krawat złapał;) przyszły kawaler dla nastolatki trochę niski ale wyrośnie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jak to co ?? Też łapałam bo ja oficjalnie to męża nie mam ;p

      Usuń
  8. Śliczniutka Twoja córka i wymagania ma, w końcu już nastolatka!
    Piękna sukienka!

    OdpowiedzUsuń
  9. No i cóż ja mam powiedzieć - Nasza Dusia po prostu była Gwiazdą wieczoru, spisała się celująco przy podaniu obrączek, nie mówiąc już o łapaniu welonu! Mamuśka, nie płacz, ręczę za Thomasa, będzie Ją kochał i nosił na rękach nie mniej niż mój John ;))) Tylko się cieszyć ;))) Pięknie wszyscy wyglądaliście, męska część rodzinki również i jeszcze raz dziękujemy za obecność :***
    P.S. Tak, sporran to moja ulubiona część kiltu, nie musiałam się martwić gdzie schować błyszczyk, chusteczki i wsuwki ;)))) Booosko! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ladnie wygladała
    zapraszam do siebie
    http://onlytheoriginalstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. wesele musiało być wspaniałe, mam słabość do Szkotów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dusia wygląda przepięknie! sukienka jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  13. twoja reakcja jest poprostu niezła :] córa wyglądała bajecznie i panna młoda równiez
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. wręcz dwie Panny Młode na ślubie były! obie śliczne! a Pan młody prezentował się niesamowicie:D
    aczkolwiek mą uwagę zwrócił ten młodszy Szkot:))) rozbrajający jest:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka młodziutka, a nogi zakrywa długą sukienką:)
    A młody przyjaciel złapał muchę??:)
    http://www.fashionable.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe zdjęcia, szczerze mówiąc nie spotkałam się chyba jeszcze z jakimś polsko-szkockim weselem :) Bardzo fajnie obie wyglądałyście, koronkowa sukienka cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz sukienka czeka na Hallowen, będzie strojem "Gnijącej panny młodej" ;))

      Usuń
  17. Coż, spodnie może nosić każdy... but it takes a real man to wear a skirt ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej hej u mnie na blogu jest konkurs i tylko 4. uczestników, więc szanse są duże, a do wygrania dowolna para butów. Zapraszam! :)
    http://szelkaszel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ślicznie! :)

    pozdrawiam
    Amandine (filmdine.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  20. Córeczka faktycznie jak mała księżniczka :D Pięknie:)
    No i nie mogę nie wspomnieć o Pani Młodej..... wyglądała nieziemsko, a suknia cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ej , a co Ty tak zamilkłaś nagle ????????? Opylasz się : ))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Ooo, kurcze, prawdziwa ślicznotka ! :) Widać, że wszystkie trzy najważniejsze rzeczy spełnione i sukienka faktycznie jest bardzo ładna. Widać, że zabawa bardzo udana, świetne zdjęcia i opis genialny. :) Wpadłam, bo już dawno o Tobie ani widu ani słychu. :P

    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Madzia wstawiaj nowe posty:):)

    OdpowiedzUsuń
  24. Madzia, gdzie jesteś, gdzie nowe posty? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow! Ale fajnie popatrzeć na fotki z takiego wesela :)
    Ładnie wyglądałaś (poprzedni post).
    A ta sukienka dziewczynki, która niosła obrączki nie jest czasem sukienką komunijną?

    Pozdrawiam,
    Asia

    swiatasi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. moim zdaniem trochę przesadziłyście z tą sukienką dla druhenki, bo właśnie wygląda w niej jaka za młoda panna młoda :D

    OdpowiedzUsuń
  27. reakcja bezcenna - :)
    sukienka średnio mi się podoba - trochę jak stara malutka ale oczywiście to tylko moje zdanie.
    Za to bardzo miłe wspominam wesele polsko szkockie na którym miałam okazję być rok temu. Jak wiadomo żaden szanujący się szkot nie ubierze nic pod kilt :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękny dzień i piękne dziewczyny:)
    Alex

    OdpowiedzUsuń
  29. Wyglądacie dziewczyny rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  30. oj muszę przyznać, że druhna choć mała miała nielada wymagania :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie wyglądacie razem... życzę szczęścia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli Asię i Johna... tak się wpatrzyłam w te zdjęcia, że myślałam, że to Ty...

      Para młoda, przepiękna... stroje świetne ;)

      Usuń
  32. Super blog !Post bardzo mi się podoba i z miłą chęcią będę zaglądać częściej :)
    Może obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  33. Klaudia wyglądała przepięknie, śliczna miała sukienkę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Klaudia wyglądała przepięknie, śliczna miała sukienkę :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne zdjęcia :) Klaudia wyglądała uroczo - mała Dama :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  36. http://nc8.pl/r/dGNm-Facebook-Kolor

    OdpowiedzUsuń